Vanliga frågor

Vad är leveranstiden på respektive produkt?
Leveranstiden är 2-3 arbetsdagar, förutsatt att varan finns i lager.
Skulle inte din vara finnas i lager så är den snabbt på ingång från våra leverantörer
och du bör då räkna med en leveranstid upp till MAX 5 arbetsdagar.
För mer information se våra Köpvillkor

Finns varan i lager? / Jag önskar garanterad leverans till specifik datum!

Om du önskar uppgifter om specifik lager produkt innan du lägger din beställning
eller önskar garanti på specifikt leveransdatum ber vi dig kontakta Kundservice omgående
så hjälper vi dig så fort vi bara kan!

Hur upprättar jag en retur?

Skulle din beställning blivit fel och du önskar nytta Nöjd Kundgaranti av något skäl
ber vi dig kontakta Kundservice för att upprätta en retur.
Enklast gör du detta genom att fylla i vårt Kontaktformulär med:
Ordernummer, Mail och Adress från avsändare.
För mer information se våra Köpvillkor

Vart är min order?

Kontakta kundservice och ange ditt ordernummer så skickar vi dig en länk för att följa din försändelse.

Min försändelse är saknad/skadad

Om din försändelse är skadad eller saknad så skall du höra av dig till vår kundservice direkt.
Transportskador skall reklameras så snart som möjligt och det är därför viktigt att du kontrollerar dina
varor direkt vid leverans.

Vad har ni för garantier?

Vi utlovar en garanti på 1år från att köpet är gjort om inget annat anges.
Din orderbekräftelse är ditt kvitto och måste uppvisas för att nyttja vår garanti.
För mer information se våra Köpvillkor

Jag önskar få ett kvitto på min order!

Din orderbekräftelse är ditt kvitto. En orderbekräftelse skickas till din angivna mail.

Jag fick aldrig någon orderbekräftelse eller är osäker på om min order blev lagd. Vad gör jag?

Skulle du av någon anledning inte ha mottagit din orderbekräftelse per mail ber vi dig kolla din skärppost
då den kan ha hamnat där. Om du fortfarande inte fått någon rätsida på detta ber vi dig kontakta Kundservice så hjälper vi dig direkt!

Jag har beställt per faktura. Hur skickas min faktura?
I regel så skickar vi våra fakturor till din valda email under ”fakturaadress” alternativt till din bostadsadress som du angivit.

Jag lägga en större order per faktura gällande företag. Går det?

För att lägga en företagsorder på en större mängd eller om ni önskar att det skall faktureras till företag
ber vi er kontakta gustav@golfmeter.se så hjälper han dig me detta.
Alla större order som görs per faktura gällande företag kommer ske en kreditupplysning på.

Är denna produkt tillåten för tävling? 

Förutsatt att din avståndsmätare följer de regler som finns kan du nu använda den på alla klubbar, tourer och tävlingar som har infört en lokal regel för detta. I dagsläget har majoritet av Sveriges golfklubbar gjort det och fortsätter denna utvecklingtakten har snart samtliga klubbar infört regeln. Från och med 2011 tillåter Svenska golfförbundet avståndsmätare på alla SGF-arrangerade tävlingar (utom juniortävlingar). Läs mer HÄR.

Jag vill veta mer om specifik produkt. Var finner jag mer information?

Skulle du vilja veta mer information gällande specifikt produkt och du inte anser att det anges i produkt
beskrivningen ber vi dig kontakta Kundservice.